بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 

دکتر احمد قیومی، مؤسّس و مدیرعامل مجتمع فرهنگی آموزشی سراج، دارای مدرک کارشناسی ریاضی و کارشناسی ارشد ارتباطات فرهنگی و  فارغ‌التّحصیل مقطع دکتری  رشته ی مدیریت مدیریت رسانه می‎باشد، دارای سوابقی همچون :

  • مدیرعامل موسسه فرهنگی،آموزشی سراج- مجتمع آموزشی فرهیختگان سراج
  • مدير كل آموزش و مشاركت هاي مردمي / رياست جمهوري – سازمان حفاظت محيط زيست كشور
  • مدير کل پروژه بین المللی ايمني زيستي جمهوري اسلامي ايران/ریاست جمهوری-سازمان حفاظت محیط زیست کشور
  • مدير آموزش و پرورش منطقه ۲ ، ۲۱و۹ تهران _ سازمان آموزش و پرورش تهران
  • مشاور برنامه ریزی مدیر کل-آموزش و پرورش تهران-وزارت آموزش و پرورش

هم‌چنین ایشان در زمینه‌ی سیستم‌های نوین آموزشی و مدیریت آموزشی دارای مطالعات و تألیفاتی از جمله موارد زیر می‌باشند:

  • “مدل یابی الگوی توسعه ساختارهای آموزشی پیشرفته در ایران”
  • “استلزامات توسعه فرهنگی در آموزش و پرورش”
  • “راهکارهای تقریب هست ها و بایدها در سند تحول بنیادین”
  • ” Developing of Intelligent Schools with a New Model of Strategic Management System”
  • ” Using Technology with a New Model of Management Development”

 

از جمله دیگر تألیفات ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • بررسي و تحليل ميزان اثربخشي آموزشي در پيشرفت و توسعه سازمان ها و موسسات
  • بررسي و آناليز فرآيندهاي ارتباطي و ارزشيابي ارتباطات
  • بررسي و تحليل محتواي توليدي رسانه هاي مجازي بين المللي
  • افكارسنجي مديران آموزشي مدارس درخصوص بازتوليد فرهنگ ايراني و اسلامي در سريال هاي تلويزيوني
  • نقش شبکه های اجتماعی فضای مجازی در توسعه پایدار محیط زیست
  • بایسته های سیاستگذاری فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
  • فرهنگ و اقتصاد حلقه مفقوده گفتمان تمدنی
  • کنکاش و بررسی استراتژی BBC فارسی در آشفته سازی اقتصاد سیاسی ایران
  • پدافند سایبری، علاج قبل از حادثه
  • جنگ تحمیلی سایبری، نگاهی به مفاهیم و راهکارها در خاکریزی جدید
  • طراحی مدل تقاضای شبکه های اجتماعی در ارتباطات میان فردی کاربران ایرانی-انتشار در فصلنامه علمی پزوهشی مطالعات ارتباطی
  • “تدوین روش برآورد تابع تقاضای شبکه های اجتماعی بر اساس الگوریتم جستجوی تک بعدی در فضای غیر خطی”- انتشار در فصلنلمه علمی-پژوهشی پژوهش های ارتباطی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
  • «توسعه مدل برآورد تابع تقاضا در اقتصاد رسانه»- دومین کنفرانس بین‌المللی
    Research in Innovation and Technology
  • چاپ مقاله با عنوان «تدوین روش برآورد تابع تقاضای شبکه‌های اجتماعی با رویکرد غیرخطی» در نشریه علمی-پژوهشی پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش) سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
  • چاپ مقاله با عنوان «طراحی مدل تقاضای شبکه‌های اجتماعی در ارتباطات میان فردی کاربران ایرانی» در نشریه علمی-پژوهشی مطالعات رسانه‌ای.
  • تالیف کتاب «عملیات ادراکی رسانه‌ها با رویکرد شناختی» (در دست چاپ)
  • تالیف کتاب «اقتصادریاضی رسانه» جهت چاپ در نشر اشپیرینگر آلمان به زبان انگلیسی (در دست نگارش)

 

در رابطه با زمینه‌ی دیگر فعالیت ایشان، هم‌چنین می‌توان به فعالیت‌های زیر اشاره کرد:

  • مدرس دروه‌های MBA دانشگاه تهران (درس: روابط عمومی، بازاریابی، تبلیغات و خبرنگاری).
  • مدرس کارگاه تخصصی «هیجان و رسانه» در نخستین کنفرانس ملی علوم‌شناختی و رسانه.
  • استاد راهنمای طرح تحقیقاتی «شیوه‌های باورپذیرکردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در شبکه‌ی استانی و راهکارهای رسانه‌ای ارتقاء آن»؛ طرح برجسته کشوری در بخش پژوهش‌های بنیادی با موضوع امنیتی دفاعی و دریافت کننده دیپلم افتخار از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • استاد راهنمای طرح تحقیقاتی «نقش رسانه‌ی استانی در تبیین ارزش‌های گفتمان انقلاب اسلامی برای نسل جوان» (در دست اجرا).
  • دبیر کمیته علمی مجموعه کنفرانس‌های انگیزشی اقتصاد ایران
  • عضو کارشناسان علمی ویژه‌نامه «علوم‌شناختی و پژوهش‌های ارتباطی» سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه‌ی سواد رسانه‌ای یونسکو در ایران

 

https://www.serajedu.ir/media/2019/11/دکتر-احمد-قیومی.jpg