فوریه 6, 2017 بازدید : 2542 شناسه خبر : 262
اولین جلسه کارگاهی ارزیابی مربیان مجتمع آموزشی سراج برگزار گردید

پنجشنبه 24 اردیبهشت کارگاه ارزیابی مربیان مقطع متوسطه اول مجتمع آموزشی سراج برگزار گردید. در این کارگاه به صورت همزمان، ارزیابی تعدادی از دانش آموزان متقاضی ورود به مجتمع فرهنگی آموزشی سراج نیزانجام پذیرفت.

پنجشنبه 24 اردیبهشت کارگاه ارزیابی مربیان مقطع متوسطه اول مجتمع آموزشی سراج برگزار گردید. در این کارگاه به صورت همزمان، ارزیابی تعدادی از دانش آموزان متقاضی ورود به مجتمع فرهنگی آموزشی سراج نیز انجام پذیرفت.

در این جلسه ابتدا در مورد رویکردهای مدرسه سراج توضیح مختصری داده شد. سپس به کمک فرم مفصلی که به متقاضیان تحویل داده شد، رویکردها و نظرات تخصصی آنها در مورد مسائل تعلیم و تربیت و همچنین رویکرد مدرسه سراج دریافت شد. همچنین با بیان ویژگی های خاصی که برای مربیان مدرسه سراج در نظر گرفتیم، در مورد وضعیت آنها برای همکاری با مجموعه از مربیان پرسش هایی به عمل آمد.

در بخش بعدی مربیان به مدت 45 دقیقه، طرح درسی را که از قبل آماده کرده و برای گروه آموزش مجتمع آموزشی سراج ارسال کرده بودند برای دانش آموزان تدریس کردند. یکی از مواردی که در این بخش بررسی می شد خلاقیت مربیان در طراحی یک طرح درس با روش های نوین دانش آموز محور و روش های اکتشافی بود.

پس از استراحتی کوتاه در بخش بعدی مربیان به انتخاب خود، یک کارگاه بازی برای دانش آموزان اجرا کردند. در این کارگاه باید یک بازی تا حد امکان جذاب برای دانش آموزان اجرا می شد. ویژگی مهم این بازی این بود که باید در آن، خلاقیت دانش آموزان رشد و بروز پیدا می کرد.

در تمام این زمان 5 نفر ناظر به صورت گردشی در کلاس ها رفت و آمد می کردند و نحوه تدریس و اجرای بازی، و همچنین تعامل مربیان با دانش آموزان و دیگر ویژگی های لازم یک مربی را مورد بررسی قرار می دادند. همچنین به صورت غیرمستقیم در مورد عملکرد مربیان، از دانش آموزان نیز پرسش هایی به عمل آوردیم و اطلاعاتی هم از این طریق به دست آوردیم.

(مجتمع فرهنگی آموزشی سراج ، مرکزآموزش های تخصصی فناوری اطلاعات و رسانه های نوین)

اشتراک گذاری
کلمه های کلیدی
اخبار مرتبط
ثبت دیدگاه