ژانویه 17, 2018 بازدید : 2672 شناسه خبر : 3983
اردوی مسیر

یک مسیر ناهموار یک مسیر از دل کوه و جنگل و ده یک مسیر با کلی درخت خرمالو یک مسیر با درختچه های سماق اردو اینطوری شروع شد که وسایل مصرفی هر گروه رو همون اول دادیم بهشون و گفتیم آب و غذا و غیره همین هاست که دادیم بهتون اگر وسطای اردو تموم بشه […]

یک مسیر ناهموار
یک مسیر از دل کوه و جنگل و ده
یک مسیر با کلی درخت خرمالو
یک مسیر با درختچه های سماق

اردو اینطوری شروع شد که وسایل مصرفی هر گروه رو همون اول دادیم بهشون و گفتیم آب و غذا و غیره همین هاست که دادیم بهتون اگر وسطای اردو تموم بشه دیگه چیزی نداریم که بهتون بدیم پس از همین الان مراقبشون باشید و تا آخر مسیر با خودتون باید بیاریدشون.

رفتیم تو اتوبوس و طبق معمول شعر و بازی تا برسیم به دامنه کوه و صبحانه را همونجا بر فراز یک رودخانه ی پر آب خوردیم؛ مسیر از بیراهه ی یک ده کوچک تو کن شروع شد و با بچه ها راه افتادیم به سمت ایستگاه اول که توی راه کلی درختچه ی سماق دیدیم ؛ این بود که بچه ها سینه کش کوه رو به اشتیاق خوردن سماق های تازه رفتند بالا طوری که به زور باید میاوردیمشون پایین برای همینم یکم سرسره خاکی بازی کردیم و اومدیم پایین.

راه افتادیم و رسیدیم به ایستگاه اول نشستیم و بازی کردیم و یه میان وعده خوردیم و خستگی که در کردیم راه افتادیم به سمت ایستگاه دوم ؛ تو راه ایستگاه دوم هم کلی درخت خرمالو بود با یک آقای خر زیبا، تو راه از مسیر رود رد شدیم و دیدیم که سیل چی هست و چطوری ایجاد میشه و چطوری میتونه درخت ها رو با خودش حمل کنه و بعد از خشک شدنش برای ما راه درست کرده بود تا برسیم به محل ایستگاه دوم جایی که باید ناهار هامون و درست می کردیم.

وقتی از سنگلاخ های رود بالا رفتیم رسیدیم به ایستگاه دوم و همه ی گروه ها رفتند تا برگ خشک و چوب خشک جمع کنند تا آتش درست کنند برای ناهار اینجا یاد گرفتیم که برای آتش درست کردن و شعله ور نگهداشتن آتش چه کار های جالبی میشود انجام داد بدون اینکه از ژل آتشزنه استفاده کنیم ؛ خلاصه آتش ها رو درست کردیم و تو آب چشمه گوجه و خیارشور ها و قارچ ها و سیب زمینی ها رو شستیم و تک تک توی فویل پیچیدیم و زیر ذغال ها گذاشتیم تا یه ناهار تنوری خوشمزه درست بشه و همراه نون ها نوش جان کردیم.

خب دیگه وقت این بود که ریخت و پاشیدگی ها و آشغال هامون و جمع کنیم و راه بیافتیم به سمت اتوبوس که بالای جاده منتظر بود اما قبلش یه سری هم رفتیم به مرکز ده تا از سرویس بهداشتی اونجا استفاده کنیم و ببینیم که خونه های مردم ده چه شکلی هستند و مردم چطوری توی یک ده زندگی می کنند.

آخر سر هم از سر بالایی جاده رفتیم بالا تا رسیدیم به اتوبوس و همه با سرود تو راه بودیم خوش بودیم برگشتیم به مدرسه.