جولای 30, 2018 بازدید : 2357 شناسه خبر : 7005
بازديد مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از مجتمع فرهنگي آموزشی سراج منطقه ٥

مهندس باقري مدير كل آموزش و پرورش تهران و هيات همراه از مجتمع فرهنگي آموزشي سراج منطقه ٥ بازدید کردند و مورد استقبال دكتر احمد قیومی مدیرعامل و همکاران مجتمع قرار گرفتند.

مهندس باقري مدير كل آموزش و پرورش تهران و هيات همراه از مجتمع فرهنگي آموزشي سراج منطقه ٥ بازدید کردند و مورد استقبال دكتر احمد قیومی مدیرعامل و همکاران مجتمع قرار گرفتند.

جناب آقای مهندس باقری پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع از قبیل محیط کشاورزی و پرورش طیور دانش‌آموزان، در یکی از کلاس‌های دانش آموزان حضور یافتند و با دانش‌آموزان درباره برنامه‌های ویژه این مجتمع به گفتگو نشستند.

سپس در یک نشست صمیمی برای آشنایی بیشتر با ” الگوی مدرسه‌داری سراج “شرکت نمودند. دكتر محمد آزین در خصوص اهداف و مبانی عملی برنامه درسی وحدت گرایی در این مجتمع بر اساس فلسفه اسلامی صدرایی توضیحاتی را ارائه کردند. ایشان از لزوم بازگشت مسئولیت اصلی تربیت به خانواده و معماری مدرسه سراج برای دست‌یابی به این هدف گفتند.

سپس آقای مهندس اردوان مجیدی موسس مجتمع آموزشی حکمت بابلسر در خصوص اصلی‌ترین اتفاق در امر آموزش دانش‌آموزان که همان یادگیری خودانگیخته و تجربه محیط واقعی زندگی در مدرسه است مطالبی را عنوان نمودند و یادگیری معکوس را به‌عنوان روشی که بازدهی آموزش را بالا می‌برد مطرح ساختند و نکاتی را درباره بسته‌های آموزشی حکمت ارائه نمودند.
مهندس باقري مدیرکل محترم آموزش و پرورش شهر تهران طی سخنانی ضمن تایید نوآوری‌های انجام شده در مجتمع سراج و الگوی مدرسه‌داری طرح شده، این اقدامات را گام‌هایی در جهت تحول در نظام آموزش و پرورش دانستند. ایشان ضمن تاکید بر اینکه تربیت جز با زندگی‌کردن انجام نمی‌گیرد بر لزوم ایجاد فضای زندگی در همه مدارس تاکید کردند.
جناب آقای باقری و هیئت همراه ناهار را میهمان دست‌پخت دانش‌آموزان مدرسه بودند و در نهایت نماز را در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) به جماعت همراه با اهالی محل و دانش‌آموزان اقامه نمودند.
در پایان این بازدید از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران این مجتمع تشکر و قدردانی نمودند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه