سپتامبر 24, 2019 بازدید : 2255 شناسه خبر : 9539
زنگ بازگشایی مدرسه

زنگ مدرسه با حضور مردی نام آشنا در روایتگری سالهای جنگ به صدا در می‌آید

از آن قدیم‌ها عطر و بویش جور دیگری بود؛ از چند هفته قبل خانواده‌ها در تکاپو بودند و دکان‌ها پر بود از چشم‌هایی که میان لوازم رنگارنگ این طرف و آن طرف می‌شد. بچه ها ذوق زده کفش‌های نو به پا می‌کردند و با رخت نو توی خانه قدم می‌زدند گاهی هم دزدکی جلوی آینه قد و بالایشان را نگاه می‌کردند و شب های آخر تابستان را به شوق دیدن دوستان سال قبلی با رویاهای شیرین به سر می‌بردند.

اول مهر برای همه شکل دیگری دارد، هر کسی به فراخور حالش خاطره‌ای به یاد دارد و پدر و مادرها حرفهای گفتنی دارند برای نوآموزانشان.

درهای مدرسه باز شده و بوی خوب اسپند به مشام می‌آید، مسئولین مدرسه چشم به راه شاگردان ایستاده‌اند، قرآن هم آماده است تا هر که آمد زیر سایه‌اش بایستد و عمر تحصیلش از برکت آیه آیه های زندگی بخش بهره‌مند شود. در عین شلوغی آرامشی در بین همه برپاست آرامشی که مدیون و مرهون خون همان دانش‌آموزانی است که در روزهای سخت جنگ و انقلاب درس و مدرسه را رها کردند و به جای قلم، سلاح در دست گرفتند تا امروز این جشن‌ها برپا شود.

هفته اول مهر مقارن است با هفته دفاع مقدس، روزهایی که نماد ایستادگی و مقاومت است، و داستان زندگی هر شهید می‌تواند یک کتاب درس باشد برای نونهالان و نوجوانان و جوان این وطن.

زنگ مدرسه با حضور مردی نام آشنا در روایتگری سالهای جنگ به صدا در می‌آید و صف‌ها مرتب می‌شود، سپس دکتر احمد قیومی مدیرعامل مجتمع در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و اولیا آنها و گرامیداشت هفته دفاع، آغاز سال تحصیلی 98-99 را که مقارن است با ماه عزای سید و سالار شهیدان، شروعی حسینی دانستند و برای همه بچه‌های ایران زمین و خصوصا دانش آموزان مجتمع فرهیختگان سراج آرزوی موفقیت کردند.

روایتگری جنگ همواره یک چهره آشنا به خود دیده است و اوست که حرفهای بسیاری دارد از روزهای خون و حماسه، حاج حسین یکتا مردی که هر جای پای حرفهایش بنشینی یک خاطره از شهیدی دارد. پشت تریبون می‌آید و با یادی از خاطرات شهیدان ارسنجانی و یزدی، رعایت سه نکته را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کند: احترام به پدر و مادر، نماز اوّل وقت و اهمّیّتِ دوست خوب. در انتها، با یادآوری نقش به سزای دانش آموزان در فرهنگ سازی برای حرکت‌های جهادی و انقلابی، شرکت خانوادگی اولیا و دانش‌آموزان را در راهپیمایی اربعین حایز اهمیت دانستند.

داستان شهدا شاید جاذبه خاص خودش را داشته باشد اما مراسم آغاز سال نو کم کم به آخر رسیده و حالا نوبت آن است که بچه‌ها روانه کلاس درس شوند و معلم‌ها پای تخته علمشان را نثار آینده سازان این مرز و بوم کنند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه